Суббота
05.07.2025
13:39
"Слова наша роднае..."
  • Галоўная
  • Уваход
  • Рэгістрацыя
  • RSS
Приветствую Вас, Гость
Меню сайта
  • Нарматыўная база
  • У дапамогу настаўніку
  • У дапамогу вучням
  • Наша творчасць
  • Электронныя сродкі навучання
  • Форум
  • Гостевая книга
  • Адваротная сувязь
Форма входа
Катэгорыі раздзела
Артыкулы [6]
Рыхтуемся да алімпіяды [28]
Карткі-памяткі [15]
Слоўнікавыя дыктанты [10]
Наша творчасць [11]
У дапамогу настаўніку [0]
Апытванне
Оцените мой сайт
Результаты | Архив опросов
Всего ответов: 185
Нашы спасылкі

Министерство образования Республики Беларусь

  • Новости Витебска и Витебской области

  • Официальный сайт отдела образования Телефонный справочник
    Белорусская ассоциация "Конкурс"
  • Главная » Статьи » Рыхтуемся да алімпіяды

    Алімпіядныя заданні,VІІІ клас

    Раённая алімпіяда па беларускай мове

    8 клас

    1.      Зрабіце гукавы запіс слоў.

    Ёлка, мароз, неба, баец, снег, шчаўе, хмара, касьба, адзвінець, з’ява.

    (5 б)

     

    2.      Перакладзіце словы на беларускую мову.

    Биолог, отдел, глаза, солнце, дрожжи, авиация, паук, медведь, котята, желток, семена, педаль.

    (6 б)

     

    3.      Падзяліце словы на склады, падкрэсліце націскны склад.

    Шчаўе, падзямелле, ураджай, пакаленне, падзяка, надвор’е.

    (3 б)

     

    4.      Выберыце з дадзеных спалучэнняў слоў фразеалагізмы. Растлумачце іх значэнне.

    а) узяць у правую руку;

    б) быць праваю рукою;

    в) вісець на тэлефоне;

    г) вісець на сцяне;

    д) піць чыстую ваду;

    е) выводзіць на чыстую ваду.

    (1 фраз. – 1 б)

     

    5.      Графічна абазначце марфемную будову слоў.

    Ацяпленне, маляваць, руздумлівы, лесавод, пяцьдзесят, даверху.

    (1 слова – 0,5 б)

     

    6.      З прыведзеных прыметнікаў і прыслоўяў выпішыце тыя, якія ўтвараюць ступені параўнання.

    Моцны, дрэнны, залішне, шаўковы, яркі, бусліны, весела, высока, будаўнічы, спрадвеку, улетку, важны, хутка, лясны, далёка, сумленны, добра.

    (5 б)

     

    7.      Раскрыйце дужкі.

    (Не) вытрымалі, (не) раст, (не) закончанае сачыненне, (не) пакоіць, (не) хта, (не) пахісны, (не) адчуваючы радасці, падлога (не) падмецена, (не) парадак, (не) навідзячы, (не) вясёлая песня, (не) зжаты да гэтага часу ячмень, (не) ўзаранае поле, (не) дачуць, парада зусім (не) прымальная, (не) чытаючы, трава (не) скошана, далёка (не) поўны, (не) дачытаць кнігі; (не) напісанае, а толькі пачатае пісьмо.

    (1 слова – 0,5 б)

     

    8.      Знайдзіце сказы, у якіх дапушчаны памылкі ва ўжыванні дзеепрыслоўяў.

    а) Атрымаўшы ліст ад сяброўкі, радасць ахапіла Валю.

    б) Дзяўчаты, назбіраўшы кветак, і сплялі з іх вянкі.

    в) Цягнік, пакрысе тармозячы, спыніўся.

    г) Адплыўшя на лодцы ад берага, вясло выпала з рук рыбака.

    д) Прачытаўшы цікавую кнігу, у мяне ўзніклі глыбокія думкі.

    е) Падмацаваўшыся, хлопчык напіўся вады.

    (1 сказ – 0,5 б
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    Категория: Рыхтуемся да алімпіяды | Добавил: Натали (24.01.2014)
    Просмотров: 4042 | Рейтинг: 1.5/2
    Всего комментариев: 0
    Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
    [ Регистрация | Вход ]
    Copyright MyCorp © 2025
    Создать бесплатный сайт с uCoz