Главная » Статьи » Рыхтуемся да алімпіяды |
Алімпіядныя заданні для 6 класаў
1. Існуюць
асноўныя спосабы ўтварэння слоў: а) ...
б) ... в) ... г) ...
д) ... е) ... ж)... 2. Побач з кожнай групай слоў пастаўце нумар
спосабу словаўтварэння задання (у дужках) Зелень, стук, запіс ( ),
белагрывы, зернепагрузка, супрацьстаяць ( ),
нідзе,поплеч, праўнук ( ), сівізна, вячэрні, высока ( ),
узлесак, зазямліць ( ), (вярталіся) вечарам, малы (засмяяўся) ( ).
3. Выпісаць нумары назоўнікаў, якія адносяцца
да: М.Р._______________________
Ж.Р._________________________ 1) пыл,
2) стэп, 3) сабака, 4) медаль,
5) шынель, 6) палын, 7) цень,
8) мазоль, 9) боль 10) подпіс,
11) шымпанзэ, 12) калібры, 13)
кенгуру.
4. Выпісаць нумары складаных
назоўнікаў і прыметнікаў, якія пішуцца: А) разам _____________________ Б) праз злучок
______________________ 1) мікра клімат, 2) многа вяковы, 3) залаціста жоўты, 4) паў лімона, 5) гідра служба, 6) кафэ рэстаран, 7) вечна зялёны, 8) жар птушка, 9) глуха нямы. 5. Назоўнікі мужчынскага роду адзіночнага
ліку маюць канчатак –у (-ю) у родным склоне, калі яны абазначаюць: 1)... 2)... 3)... 4)... 5)... 6)... Прывесці прыклады. 6. Выпісаць
нумары слоў (займеннікаў), якія пішуцца: А) разам ______________ Б) праз злучок
______________ В) асобна _______________ 1) (не)хта,
2) з(ім), 3)што(сьці), 4) (ва)усім,
5) хто(небудзь), 6) (сёе)тое,
7)(абы)чый, 8) (ні)(аб)чым, 9) (ні)чый,
10) (не)каторы.
7. Запоўніць
табліцу прыметнікамі паводле іх значэння:
Горкі, лісіны (каўнер), зарэчны, лісіная
(нара), гарачы, ласкавы, залатое (сэрца), цётчын, залаты (пярсцёнак), лесніковы.
8. Прыдумайце і
запішыце тры сказы з дзеясловамі на тэму школьнага жыцця. Зрабіце марфалагічны
разбор аднаго дзеяслова. 9. Растлумачце
сэнс фразеалагізмаў. За дзедам шведам. Збіцца з панталыку. Гады ў
рады. Вады не замуціць.
| |||||||
Просмотров: 2361 | |
Всего комментариев: 0 | |