Главная » Статьи » Рыхтуемся да алімпіяды |
Раённая алімпіяда па беларускай мове9 клас 1. Якія гукі выконваюць ролю
адрознівальнікаў сэнсу ў наступных парах слоў. Запішыце.
(0,5 б)
2.
Запішыце словы па-беларуску ў алфавітным парадку. Смазывать, представительство, боярышник, скамья, созвездие, езженный, неосмотрительный, златоцвет, бездельник, ромашка, кучер. (4 б)
3. Адзначце сказы з няправільным
ужыванне дзеепрыслоўяў. 1)
Падняўшы ўгору твар, хлопчык
доўга слухаў перазвон жаўрукоў. 2)
Імкнучыся выканаць заданне, у
брыгадзе значна ўзрасла працоўная дысцыпліна. 3)
Супакоіўшыся, ён пачаў думаць
пра сваё становішча. 4)
Радасць так і свяцілася ў
вачах, успомніўшы пра тое нядаўняе вяселле. (2 б)
4.
Па прапанаваным пачатку ўзнавіце і запішыце прыказкі. 1)
Няма смачнейшай вадзіцы, ... 2)
Вуснамі мёд разлівае, ... 3)
У людзей пытай, ... (3 б)
5. Складзіце сказы, у якіх
неазначальная форма дзеяслова жыць выконвала б сінтаксічную ролю: а)
дзейніка; б) выказніка; в) азначэння; г) акалічнасці. (4 б)
6.
Пастаўце ў форме творнага склону словазлучэнні. Горад
Рагачоў, пісьменнік Лужанін, горад Шчучын, паэт Куляшоў. (2 б)
7.
Запішыце па тры-чатыры словы (выразы) ветлівасці, якія прынята ўжываць
пры сустрэчы, а потым – пры развітанні. (выраз
– 0,5 б)
8. Прачытайце загадкі, у якіх ідзе
гаворка пра органы маўлення. Запішыце ў табліцу, з чым параўноўваюцца язык, зубы, рот.
1)
За белым бярэзнічкам талалай
брэша. 2)
За сцяною касцяною балалайка
грае. 3)
Злодзей у клетцы, а мяшкі на
парозе. 4)
Ляжыць калода пасярод балота,
ні гніе, ні сохне. 5)
Поўны падпечак белых авечак. 6)
За саначкамі, за белым
бярэзнічкая у сваёй бярлозе мядзведзь ляжыць. (4 б) Адказы
1. Якія гукі выконваюць ролю
адрознівальнікаў сэнсу ў наступных парах слоў. Запішыце.
(0,5 б)
2.
Запішыце словы па-беларуску ў алфавітным парадку. Смазывать, представительство, боярышник, скамья, созвездие, езженный, неосмотрительный, златоцвет, бездельник, ромашка, кучер. (4 б)
3. Адзначце сказы з няправільным
ужыванне дзеепрыслоўяў. 5)
Падняўшы ўгору твар, хлопчык
доўга слухаў перазвон жаўрукоў. 6)
Імкнучыся выканаць заданне, у
брыгадзе значна ўзрасла працоўная дысцыпліна. 7)
Супакоіўшыся, ён пачаў думаць
пра сваё становішча. 8)
Радасць так і свяцілася ў
вачах, успомніўшы пра тое нядаўняе вяселле. (2 б)
4.
Па прапанаваным пачатку ўзнавіце і запішыце прыказкі. 4)
Няма смачнейшай вадзіцы, ... 5)
Вуснамі мёд разлівае, ... 6)
У людзей пытай, ... (3 б)
5. Складзіце сказы, у якіх
неазначальная форма дзеяслова жыць выконвала б сінтаксічную ролю: а)
дзейніка; б) выказніка; в) азначэння; г) акалічнасці. (4 б)
6.
Пастаўце ў форме творнага склону словазлучэнні. Горад
Рагачоў, пісьменнік Лужанін, горад Шчучын, паэт Куляшоў. (2 б)
7.
Запішыце па тры-чатыры словы (выразы) ветлівасці, якія прынята ўжываць
пры сустрэчы, а потым – пры развітанні. (выраз
– 0,5 б)
8. Прачытайце загадкі, у якіх ідзе
гаворка пра органы маўлення. Запішыце ў табліцу, з чым параўноўваюцца язык, зубы, рот.
7)
За белым бярэзнічкам талалай
брэша. 8)
За сцяною касцяною балалайка
грае. 9)
Злодзей у клетцы, а мяшкі на
парозе. 10)Ляжыць
калода пасярод балота, ні гніе, ні сохне. 11)Поўны
падпечак белых авечак. 12)За
саначкамі, за белым бярэзнічкая у сваёй бярлозе мядзведзь ляжыць. (4 б)
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
Просмотров: 2213 | |
Всего комментариев: 0 | |