Суббота
05.07.2025
21:27
"Слова наша роднае..."
  • Галоўная
  • Уваход
  • Рэгістрацыя
  • RSS
Приветствую Вас, Гость
Меню сайта
  • Нарматыўная база
  • У дапамогу настаўніку
  • У дапамогу вучням
  • Наша творчасць
  • Электронныя сродкі навучання
  • Форум
  • Гостевая книга
  • Адваротная сувязь
Форма входа
Катэгорыі раздзела
Артыкулы [6]
Рыхтуемся да алімпіяды [28]
Карткі-памяткі [15]
Слоўнікавыя дыктанты [10]
Наша творчасць [11]
У дапамогу настаўніку [0]
Апытванне
Оцените мой сайт
Результаты | Архив опросов
Всего ответов: 185
Нашы спасылкі

Министерство образования Республики Беларусь

  • Новости Витебска и Витебской области

  • Официальный сайт отдела образования Телефонный справочник
    Белорусская ассоциация "Конкурс"
  • Главная » Статьи » Рыхтуемся да алімпіяды

    Алімпіядныя заданні, ІХ клас

    Раённая алімпіяда па беларускай мове

    9 клас

    1.     Якія гукі выконваюць ролю адрознівальнікаў сэнсу ў наступных парах слоў. Запішыце.

    а) бэз – без;

    д) ваду – вяду;

    б) дзірка – бірка;

    е) дровы – бровы;

    в) жылі – шылі;

    ж) воз – вось;

    г) сон – сын;

    з) яма – мама.

    (0,5 б)

     

    2.     Запішыце словы па-беларуску ў алфавітным парадку.

    Смазывать, представительство, боярышник, скамья, созвездие, езженный, неосмотрительный, златоцвет, бездельник, ромашка, кучер.

    (4 б)

     

    3.     Адзначце сказы з няправільным ужыванне дзеепрыслоўяў.

    1)     Падняўшы ўгору твар, хлопчык доўга слухаў перазвон жаўрукоў.

    2)     Імкнучыся выканаць заданне, у брыгадзе значна ўзрасла працоўная дысцыпліна.

    3)     Супакоіўшыся, ён пачаў думаць пра сваё становішча.

    4)     Радасць так і свяцілася ў вачах, успомніўшы пра тое нядаўняе вяселле.

    (2 б)

     

    4.     Па прапанаваным пачатку ўзнавіце і запішыце прыказкі.

    1)     Няма смачнейшай вадзіцы, ...

    2)     Вуснамі мёд разлівае, ...

    3)     У людзей пытай, ...

    (3 б)

     

    5.     Складзіце сказы, у якіх неазначальная форма дзеяслова жыць выконвала б сінтаксічную ролю: а) дзейніка; б) выказніка; в) азначэння; г) акалічнасці.

    (4 б)

     

    6.     Пастаўце ў форме творнага склону словазлучэнні.

    Горад Рагачоў, пісьменнік Лужанін, горад Шчучын, паэт Куляшоў.

    (2 б)

     

    7.     Запішыце па тры-чатыры словы (выразы) ветлівасці, якія прынята ўжываць пры сустрэчы, а потым – пры развітанні.

    (выраз – 0,5 б)

     

    8.     Прачытайце загадкі, у якіх ідзе гаворка пра органы маўлення. Запішыце ў табліцу, з чым параўноўваюцца язык, зубы, рот.

     

    Органы маўлення

    З чым параўноўваюцца

    язык

     

    зубы

     

    рот

     

    1)     За белым бярэзнічкам талалай брэша.

    2)     За сцяною касцяною балалайка грае.

    3)     Злодзей у клетцы, а мяшкі на парозе.

    4)     Ляжыць калода пасярод балота, ні гніе, ні сохне.

    5)     Поўны падпечак белых авечак.

    6)     За саначкамі, за белым бярэзнічкая у сваёй бярлозе мядзведзь ляжыць.

    (4 б)


    Адказы

     

    1.     Якія гукі выконваюць ролю адрознівальнікаў сэнсу ў наступных парах слоў. Запішыце.

    а) бэз – без;

    д) ваду – вяду;

    б) дзірка – бірка;

    е) дровы – бровы;

    в) жылі – шылі;

    ж) воз – вось;

    г) сон – сын;

    з) яма – мама.

    (0,5 б)

     

    2.     Запішыце словы па-беларуску ў алфавітным парадку.

    Смазывать, представительство, боярышник, скамья, созвездие, езженный, неосмотрительный, златоцвет, бездельник, ромашка, кучер.

    (4 б)

     

    3.     Адзначце сказы з няправільным ужыванне дзеепрыслоўяў.

    5)     Падняўшы ўгору твар, хлопчык доўга слухаў перазвон жаўрукоў.

    6)     Імкнучыся выканаць заданне, у брыгадзе значна ўзрасла працоўная дысцыпліна.

    7)     Супакоіўшыся, ён пачаў думаць пра сваё становішча.

    8)     Радасць так і свяцілася ў вачах, успомніўшы пра тое нядаўняе вяселле.

    (2 б)

     

    4.     Па прапанаваным пачатку ўзнавіце і запішыце прыказкі.

    4)     Няма смачнейшай вадзіцы, ...

    5)     Вуснамі мёд разлівае, ...

    6)     У людзей пытай, ...

    (3 б)

     

    5.     Складзіце сказы, у якіх неазначальная форма дзеяслова жыць выконвала б сінтаксічную ролю: а) дзейніка; б) выказніка; в) азначэння; г) акалічнасці.

    (4 б)

     

    6.     Пастаўце ў форме творнага склону словазлучэнні.

    Горад Рагачоў, пісьменнік Лужанін, горад Шчучын, паэт Куляшоў.

    (2 б)

     

    7.     Запішыце па тры-чатыры словы (выразы) ветлівасці, якія прынята ўжываць пры сустрэчы, а потым – пры развітанні.

    (выраз – 0,5 б)

     

    8.     Прачытайце загадкі, у якіх ідзе гаворка пра органы маўлення. Запішыце ў табліцу, з чым параўноўваюцца язык, зубы, рот.

     

    Органы маўлення

    З чым параўноўваюцца

    язык

     

    зубы

     

    рот

     

    7)     За белым бярэзнічкам талалай брэша.

    8)     За сцяною касцяною балалайка грае.

    9)     Злодзей у клетцы, а мяшкі на парозе.

    10)Ляжыць калода пасярод балота, ні гніе, ні сохне.

    11)Поўны падпечак белых авечак.

    12)За саначкамі, за белым бярэзнічкая у сваёй бярлозе мядзведзь ляжыць.

    (4 б)

     

     

    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    Категория: Рыхтуемся да алімпіяды | Добавил: Натали (24.01.2014)
    Просмотров: 2301 | Рейтинг: 1.0/1
    Всего комментариев: 0
    Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
    [ Регистрация | Вход ]
    Copyright MyCorp © 2025
    Создать бесплатный сайт с uCoz