Воскресенье
06.07.2025
05:49
"Слова наша роднае..."
  • Галоўная
  • Уваход
  • Рэгістрацыя
  • RSS
Приветствую Вас, Гость
Меню сайта
  • Нарматыўная база
  • У дапамогу настаўніку
  • У дапамогу вучням
  • Наша творчасць
  • Электронныя сродкі навучання
  • Форум
  • Гостевая книга
  • Адваротная сувязь
Форма входа
Катэгорыі раздзела
Артыкулы [6]
Рыхтуемся да алімпіяды [28]
Карткі-памяткі [15]
Слоўнікавыя дыктанты [10]
Наша творчасць [11]
У дапамогу настаўніку [0]
Апытванне
Оцените мой сайт
Результаты | Архив опросов
Всего ответов: 185
Нашы спасылкі

Министерство образования Республики Беларусь

  • Новости Витебска и Витебской области

  • Официальный сайт отдела образования Телефонный справочник
    Белорусская ассоциация "Конкурс"
  • Главная » Статьи » Карткі-памяткі

    Картка-памятка
    1.Акрэслі мэту чытання твора, выразна прачытай яго.
    2.Сфармулюй правільна тэму твора ( адкажы на пытанне, пра што гаворыцца ў творы) і яго ідэю ( вядучую думку, вывад аўтара).
    3.Павдумай, якія праблемы ( пытанні, што вынікаюць з тэмы твора) аўтар вырашыў у творы:грамадзянскія, патрыятычныя, філасофскія, маральна-этычныя, гістарычныя і інш.
    4.правільна акрэслі аўтарскае пачуццё, увасобленае ў творы: радасць,захапленне, жах,смутак, туга, роспач, абурэнне, крык душы.
    5.Паразважай над жыццёвымі вытокамі твора, суадносінамі ў іх факта і домысла.
    6.Што можна сказаць пра манеру аўтарскага выказвання:
    • аўтар перадаў сваё захапленне нечым;
    • прошта нешта паведаміў;
    • абагульніў факты і г.д.
    7.Сфармулюй рысы характару лірычнага героя ( аўтара):
    • сціплы і сарамліввы;
    • даверлівы і шчыры;
    • спакойны і стрыманы;
    • абураны і раззлаваны і г.д.
    8.Падумай над жанравай характарыстыкай твора:
    • заклік, успамін, споведзь, роздум, маналог;
    • шчырае прызнанне,лірычная мініяцюра, дыялог і г.д.
    9.Навучыся правільна праводзіць шляхі аналізу мастацкага твора.
    10. Літаратуразнаўчы шлях аналізу:
    • цэласны ( услед за аўтрам);
    • павобразны;
    • праблемна-тэматычны.
    11.Стылёвы шлях аналізу ( аналіз вобразна-выяўленчых сродкаў мовы:эпітэтаўЮ метафар, параўнанняў, увасабленняў, гумару, сатыры, алегорыі і інш.)
    12.Лінгвістычны шлях аналізу аўтарсукіх моўных цяжкасцей:
    • аналіз прафесіаналізмаў;
    • фразеалагізмы і фразеалагічныя звароты;
    • словы з пераносным значэннем;
    • мнагазначныя словы;
    • пераасэнсаванне значэнняў слоў;
    • перыфразы;
    • русізмы, паланізмы, архаізмы, гістарызмы, неалагізмы;
    • тлумачэнне дэвіза пісьменніка;
    • тлумачэнне назвы твора.
    13.Тэксталагічны аналіз Мастацкага твора. Аналіз творчай лабараторыі аўтара, суадносіны факта і домысла, прататыпы літаратурных герояў і інш.
    14. Фанетычны аналіз мастацкага твора ( алітэрацыя, асананс, роля зычных і галосных у тэксце).
    15.Сінтаксічны аналіз мастацкага твора ( тыпы сказаў, роля аднародных членаў сказа, злучнікаў і г.д.)
    16. Паразважай пад вершаваным памерам твора, яго рытмікай, строфікай, рыфмай.

    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    Категория: Карткі-памяткі | Добавил: Натали (27.01.2014)
    Просмотров: 1586 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
    [ Регистрация | Вход ]
    Copyright MyCorp © 2025
    Создать бесплатный сайт с uCoz